Jaká byla cesta do Thajska, co jsem viděl a kdy se chystám na další expedici

Při plánování foto expedice do Thajska jsem se rozhodoval do jakých národních parků zavítat. Nakonec jsem se rozhodl pro národní parky Kaeng Krachan National Park,Khao Sam Roi Yot National Park a Kui Buri National Park a to z důvodu rozmanité fauny a největší šance vidět velké množství zvířat. Vždy je pro mě expedice něco úžasného a velká změna od kurzů v českých zoo nebo národním parku Bavorský les.

Moje cesta začala 13.ledna v 15:15 na letišti Václava Havla, odkud jsem odletěl do Dubaje a dále do Bangkoku v Thajsku. Také to byla první expedice na "ostrý" test Olympus techniky, na kterou jsem přešel v loni na konci léta. Po příletu jsem první 2 dny strávil v Bangkoku, kde jsem navštívil Lumpini park, kde žije velké množství varanů a samozřejmě i místní zoo.  V Bangkoku žije již 3 roky můj bratranec, tak že jsem si užil prohlídku města i s průvodcem. Po této krátké prohlídce hlavního města Thajska jsem si vypůjčil offroad automobil Toyota Hilux, aby průjezd národními parky byl bez komplikací a vyrazil jsem cca 200km na jihozápad do národního parku Kaeng Krachan, který leží na hranicích s Barmou. V tomto národním parku žije 57 známých druhů savců, 461 druhů ptáků a přes 300 druhů motýlů.

Kaeng Krachan National Park

Můžete zde vidět savce jako White-handed Gibbon, Dusky Leaf Monkey, zlatý šakal, štěkajícího jelena, medvědy, divokého psa, kance, levharta obláčkového, klasického levharta či slony nebo tygry. V průměru zde za den můžete vidět až 50 druhů ptáků a velké množství motýlů a dalšího hmyzu. Osobně jsem doufal aspoň v jednoho levharta, ale tentokrát se mi bohužel nepoštěstilo, snad v červnu, kdy se vracím opět do Thajska bude štěstí přát.

Na východní straně národního parku se rozprostírá velké jezero Kaeng Kra Chan, u kterého jsem si našel ubytování a každý, ze 7 dní, které jsem tam byl, jsem vždy ještě před svítáním vyrazil hledat zvířata. V plánu jsem jako vždy měl ranní a večerní fotografování před západem slunce a noční fotografování. Do národního parku jsem přijel vždy kolem 6:00 ráno a vydal se do jeho vzdálenějších částí, kam se musíte dostat po bahnitých cestách plných kamení. Najdete zde i úžasné vodopády, nádherné viewpointy (vyhlídky) a velké množství fauny i flory.

Po 7 dnech v Kaeng Krachan jsem se přesunul do druhého národního parku a to Khao Sam Roi Yot. Tento národní park se nachází v jižní části Thajska asi 130km od Kaeng Krachan a sousedí s Thajským zálivem.

Khao Sam Roi Yot a Kui Buri National Parks

Národní park Khao Sam Roi Yot jsem si vybral, jelikož je v jeho blízkosti thajský záliv a tak jsem měl možnost fotografovat jak zvířata žijící kolem moře, tak v pralesích národního parku. Ubytování jsem si tentokrát našel na jeho východní straně, abych to měl jak do parku, tak k zálivu co nejblíže.  Můžete zde narazit na Orlovce říčního, Orla proměnlivého, několik druhů sov a desítky dalších druhů ptáků. Dále se tady vyskytuje kočka rybářská, cibetka nebo linsang skvrnitý. Z opic je k vidění makak jávský, hulman tmavý či outloň váhavý.  Za zmínku ještě stojí luskoun ostrovní nebo Agama motýlí. Samozřejmostí je hromada druhů skokanů či hadů....

Zde jsem strávil dalších 7 dní, kde 3 z nich jsem každé ráno vyrazil do třetího národního parku Kui Buri, kde je největší populace slonů indických v Thajsku. Do tohoto parku je zákaz vjezdu vlastním automobilem, tudíž si u vstupu musíte pronajmout auto ochránců národního parku a s nimy vyrazit do pralesa. Výhodou v tomto směru bylo to, že všichni strážci mají vysílačky a v případě, že jeden zahlídne slony, informuje o tom všechny ostatní. Na slony jsme narazily druhý den, těsně před západem slunce a opravdu to stálo za to. Skvělý pocit.

Cesta to byla opravdu vydařená a užil jsem si každý den v deštných pralesích Thajska.  Její součástí bylo taktéž poznat tyto národní parky, jelikož v červnu jsem naplánoval expedice, na kterou se ke mě můžete přidat i Vy. Poznáte se mnou tak tyto 3 národní parky plné života a navíc ještě zavítáme do čtvrtého národního parku a to Khao Yai, což je jeden z nejnavštěvovanějších národních parků Thajska, kde žije ohromné množství zvířat.

To byl také jeden z důvodů proč jsem letěl do Thajska v lednu sám, abych se tam podíval a vytipoval nejlepší lokality pro další expedici a fotografování co největšího počtu druhů zvířat. Expedice do Thajska se koná v termínu od 20.6. do 6.7.2018 a je pouze pro 3 účastníky. Více informací o červnové expedici naleznete zde.

Hned po expedici do Thajska následuje expedice do deštných pralesů na ostrově Borneo, kde mi zbývá jedno poslední místo. Tato expedice je taktéž na 16 dní a koná se v termínu od 8.7. do 24.7.2018. Veškeré informace naleznete zde nebo v sekci expedice u mě na webu.