Jaká byla cesta do Thajska, co jsem viděl a kdy se chystám na další expedici aneb fotoexpedice Thajsko 01/2018

Jaká byla cesta do Thajska, co jsem viděl a kdy se chystám na další expedici

Moje cesta začala 13.ledna v 15:15 na letišti Václava Havla, odkud jsem odletěl do Dubaje a dále do Bangkoku v Thajsku. Také to byla první expedice na "ostrý" test Olympus techniky, na kterou jsem přešel v loni na konci léta. Po příletu jsem první 2 dny strávil v Bangkoku, kde jsem navštívil Lumpini park, kde žije velké množství varanů a samozřejmě i místní zoo.  V Bangkoku žije již 3 roky můj bratranec, tak že jsem si užil prohlídku města i s průvodcem. Po této krátké prohlídce hlavního města Thajska jsem si vypůjčil offroad automobil Toyota Hilux, aby průjezd národními parky byl bez komplikací a vyrazil jsem cca 200km na jihozápad do národního parku Kaeng Krachan, který leží na hranicích s Barmou. V tomto národním parku žije 57 známých druhů savců, 461 druhů ptáků a přes 300 druhů motýlů.

Kaeng Krachan National Park

Můžete zde vidět savce jako White-handed Gibbon, Dusky Leaf Monkey, zlatý šakal, štěkajícího jelena, medvědy, divokého psa, kance, levharta obláčkového, klasického levharta či slony nebo tygry. V průměru zde za den můžete vidět až 50 druhů ptáků a velké množství motýlů a dalšího hmyzu. Osobně jsem doufal aspoň v jednoho levharta, ale tentokrát se mi bohužel nepoštěstilo, snad v červnu, kdy se vracím opět do Thajska bude štěstí přát.

Na východní straně národního parku se rozprostírá velké jezero Kaeng Kra Chan, u kterého jsem si našel ubytování a každý, ze 7 dní, které jsem tam byl, jsem vždy ještě před svítáním vyrazil hledat zvířata. V plánu jsem jako vždy měl ranní a večerní fotografování před západem slunce a noční fotografování. Do národního parku jsem přijel vždy kolem 6:00 ráno a vydal se do jeho vzdálenějších částí, kam se musíte dostat po bahnitých cestách plných kamení. Najdete zde i úžasné vodopády, nádherné viewpointy (vyhlídky) a velké množství fauny i flory.

Po 7 dnech v Kaeng Krachan jsem se přesunul do druhého národního parku a to Khao Sam Roi Yot. Tento národní park se nachází v jižní části Thajska asi 130km od Kaeng Krachan a sousedí s Thajským zálivem.

Khao Sam Roi Yot a Kui Buri National Parks

Národní park Khao Sam Roi Yot jsem si vybral, jelikož je v jeho blízkosti thajský záliv a tak jsem měl možnost fotografovat jak zvířata žijící kolem moře, tak v pralesích národního parku. Ubytování jsem si tentokrát našel na jeho východní straně, abych to měl jak do parku, tak k zálivu co nejblíže.  Můžete zde narazit na Orlovce říčního, Orla proměnlivého, několik druhů sov a desítky dalších druhů ptáků. Dále se tady vyskytuje kočka rybářská, cibetka nebo linsang skvrnitý. Z opic je k vidění makak jávský, hulman tmavý či outloň váhavý.  Za zmínku ještě stojí luskoun ostrovní nebo Agama motýlí. Samozřejmostí je hromada druhů skokanů či hadů....

Zde jsem strávil dalších 7 dní, kde 3 z nich jsem každé ráno vyrazil do třetího národního parku Kui Buri, kde je největší populace slonů indických v Thajsku. Do tohoto parku je zákaz vjezdu vlastním automobilem, tudíž si u vstupu musíte pronajmout auto ochránců národního parku a s nimy vyrazit do pralesa. Výhodou v tomto směru bylo to, že všichni strážci mají vysílačky a v případě, že jeden zahlídne slony, informuje o tom všechny ostatní. Na slony jsme narazily druhý den, těsně před západem slunce a opravdu to stálo za to. Skvělý pocit.

Cesta to byla opravdu vydařená a užil jsem si každý den v deštných pralesích Thajska.  Její součástí bylo taktéž poznat tyto národní parky, jelikož v červnu jsem naplánoval expedice, na kterou se ke mě můžete přidat i Vy. Poznáte se mnou tak tyto 3 národní parky plné života a navíc ještě zavítáme do čtvrtého národního parku a to Khao Yai, což je jeden z nejnavštěvovanějších národních parků Thajska, kde žije ohromné množství zvířat.

To byl také jeden z důvodů proč jsem letěl do Thajska v lednu sám, abych se tam podíval a vytipoval nejlepší lokality pro další expedici a fotografování co největšího počtu druhů zvířat. Expedice do Thajska se koná v termínu od 20.6. do 6.7.2018 a je pouze pro 3 účastníky. Více informací o červnové expedici naleznete zde.

Hned po expedici do Thajska následuje expedice do deštných pralesů na ostrově Borneo, kde mi zbývá jedno poslední místo. Tato expedice je taktéž na 16 dní a koná se v termínu od 8.7. do 24.7.2018. Veškeré informace naleznete zde nebo v sekci expedice u mě na webu.